top of page
חיפוש
  • תמונת הסופר/תשי דוד

איך מעבירים אתר ללקוח כמו מקצוענים?

סיימתם לבנות אתר ללקוח? מזל טוב!

ריכזנו לכם מספר טיפים להגשת אתר ללקוח בצורה מקצועית.



שום דבר פה הוא לא חובה או קריטי כדי שהאתר של הלקוח שלכם יעבוד – אבל אלו הדברים הקטנים שיהפכו את האתרים שלכם למקצועיים יותר ,ואת הלקוחות שלכם מאושרים יותר וממליצים יותר.


1. תנו ללקוח תחושה שזה לא עוד אתר וורדפרס עם חווית התחברות מעוצבת יותר.

עם תוסף כמו White label CMS או כמה שורות קוד – תוכלו לעצב את חווית הכניסה לאתר עבור הלקוח שלכם , להוסיף את לוגו החברה ורקעים נעימים לעין שיתנו ללקוח תחושה שהאתר שלו מייצג את המותג שלו בצורה הכי טובה שיש.


2. אל תשכחו להטמיע ללקוח גוגל אנליטיקס ופיקסל של פייסבוק.

תחשבו שבניתם חנות פיזית ללקוח, שהוא לא יכול לדעת מה קורה בה מעבר לאיך שהיא נראית. כלים כמו גוגל אנליטיקס ופייסבוק פיקסל חיוניים לבעלי עסקים שרוצים לדעת מה קורה באתר שלהם, מאיפה תנועה מגיעה לאתר וכמובן לייצר קהלים לקמפיינים ממומנים בהמשך.

יש מגוון דרכים להטמיע אנליטיקס ופיקסל באתר – אם אתם טכניים יותר אז עם הטמעה ידנית של הסקריפט באתר ,ואם פחות אז יש מגוון ענק של תוספים מעולים שיעזרו לכם להטמיע את הסקריפטים בקלות.


3. אל תשכחו להגדיר favicon

האתר של הלקוחות שלכם ייראה הרבה יותר מקצועי אם האייקון של האתר יופיע בטאבים של הדפדפן, בקלות רבה בתוך הגדרות site identity של התבנית מגדירים את האייקון .


4. צרו משתמשים ייעודיים ללקוחות שלכם.

ללקוח שלכם מגיע לקבל גישה לאתר – לכן תצרו לו משתמש ייעודי בלי שהוא יצטרך לבקש את זה.

בתוך מערכת ניהול המשתמשים צרו משתמש חדש ותנו לו תפקיד “עורך”. לרוב הלקוחות זה לגמרי מספיק.

אם הלקוח מבקש לקבל גישת מנהל – תנו לו, אבל תדאגו להצהיר מראש שכל שינוי או תקלה שתיווצר מסקרנות יתר או טעות אנוש של הלקוח לא נמצאת במסגרת האחריות על האתר.


טיפ למשתמשי אלמנטור פרו – גשו לניהול תפקידים בתוך הגדרות אלמנטור וסמנו מה אתם רוצים להגביל בעורך האלמנטים. אפשר לחסום לגמרי את העורכים מהבילדר, ואפשר לתת גישה לעריכת תוכן בלבד – במצב הזה הלקוח יוכל לעדכן טקסטים ותמונות אבל לא לשבור את העיצוב של האתר או לגרור ווידג’טים נוספים.


5. צפו בעיות מראש – הגדירו ללקוח מה הוא יוכל לראות בפאנל הניהול של וורדפרס.

בעזרת תוספים כמו wp admin ui customize אתם יכולים להגדיר מה כל תפקיד באתר מקבל בפאנל הניהול של וורדפרס. לדוג’: אם אתם לא רוצים שהלקוח יוכל לצפות בתבניות של האתר – אתם יכולים להסתיר את הסקשן לחלוטין עבור כל מי שנמצא תחת תפקיד “עורך”.


6. הכינו ללקוח סרטון הדרכה על האתר שלהם.

כבר ישבתם מספר שעות לא מבוטל על האתר – עוד 10 דק’ של השקעה על סרטון קצר שמסביר ללקוח על האתר שלו יעשה לו הרגשה מצוינת – ואולי אפילו ימעיט לכם עבודה בהמשך. בעזרת כלים חינמיים כמו loom או obs תוכלו לצלם סרטון קצרצר על האתר, איך מוסיפים תוכן, במה לגעת ובעיקר במה לא לגעת.

הסרטון הזה יתן ללקוח הרגשה שאכפת לכם ממנו.


7. הציעו ללקוחות שלכם חבילת ניהול ותחזוקה.

כל בונה אתרים יודע שאתר וורדפרס לא מתוחזק ומעודכן – חשוף מאד לפריצות וקריסות בעקבות תוספים או תבניות לא מעודכנות. ללקוח שלכם אכפת מהעסק שלו – הוא רוצה אתר מתפקד ומוכר ככל הניתן, ולכם כדאי להציע ללקוח חבילת תחזוקה חודשית של עדכון תוספים ותבניות, ניהול גיבויים ועוד.

עם כלים כמו manage wp או main wp תוכלו לנהל בקלות מספר רב של לקוחות ולשמור על אתרים מעודכנים ומגובים בלי לעבור אתר אתר.


8. תרימו ללקוחות שלכם.

ביצעתם את כל הטיפים? מעולה. כל מה שנשאר לכם לעשות זה לפרגן לעצמכם וללקוח שלכם.

בין אם זה בפרופיל האישי שלכם בפייסבוק\לינקדין או בקבוצות רלוונטיות – תחגגו כל לקוח חדש, תפרסמו את השירות שלו על הדרך לעוקבים שלכם, ותגרמו לו להרגיש שאתם גאים באתר שלו.

bottom of page