top of page
חיפוש
  • תמונת הסופר/תשי דוד

5 כללים פשוטים לניהול עסק מצליח

אז איפה אתה טועה בתור בעל עסק?

אז מגיע לך מזל טוב! הגשמת חלום רב שנים והקמת עסק משלך. מאז מתמיד חלמת להיות הבוס של עצמך, שנאת להיכנע למרותם של כל מעבידיך הקודמים, תמיד חשבת שאתה יכול לעשות את הדברים בצורה אחרת, טובה יותר, מועילה יותר, מקצועית יותר.


ועכשיו, הגיע תורך לפעול ולבצע בדיוק את מה שאמרת שתעשה. אלא מה? שפתאום הכול נראה לא כל כך פשוט, נכון? מה שרואים מכאן, לא רואים משם, איך שאומרים.


אז מהן אותן אבני נגף שמהן עליך להישמר בכל מחיר ? החדשות הרעות הן שאבני הנגף הן רבות כחול אשר על שפת הים. החדשות הטובות הן, שגם אם תהיה מודע לחלק מהן, מצבך יהיה הרבה יותר טוב מבעל העסק הממוצע. אז קדימה, לדרך!


אל תעבוד 24/7

אז נכון, קל להגיד מאשר לבצע. כל הטובים חוטאים בכך, האמן לי. אבל מה, המחקרים הוכיחו כבר לא פעם שעבודה מסביב לשעון היא לאוו דווקא יעילה יותר. בדיוק להיפך. עדיף להגדיר כמה שניתן את שעות העבודה ולהשתדל עד כמה שאפשר להיצמד אליהן. כמובן, בתור בעל עסק, אתה חייב להיות זמין במקרי חירום אבל, בוא נהיה כנים, רוב הזמן לא מדובר במקרי חירום אלא ברצון העז שלנו, בתור בעלי עסק, לעשות יותר, להספיק יותר. אלא שרוב הזמן אני משיגים את ההיפך. אנחנו מתישים את עצמנו. חשוב לזכור, כי להיות בעל עסק הוא מרתון ולא ספרינט. אם תישאר חסר אוויר בקילומטר העשירי, לא הישגת כלום!

אז בבקשה, דאג למספיק שעות שינה, מצא זמן למשפחה, לחברים, לתחביבים שלך. בטווח הרחוק, איזון זה רק יטיב עמך.

הבן את העסק שלך לעומק

לא בערך, אלא בדיוק נהל רשימות ותוכנית מסודרת

  1. מי הם הלקוחות הפוטנציאליים שלך?

  2. מי הם המתחרים שלך?

  3. כיצד כדאי לתמחר את המוצרים או את השירותים שאתה מציע?

  4. מהן הוצאות הייצור שלך?

  5. מהן הוצאות המשלוח (במידה וקיימות)?

לדעת "בערך" לא יוביל אותך לשום מקום ובטח לא יקדם את העסק שלך! כסף אוהב חשבון! עסק לא יכול להצליח אם בעל העסק לא מעורה באופן האינטימי ביותר בתחום הפיננסי. לכן, הכן את שיעורי הבית הנדרשים ודע בדיוק מאיפה נכנס ולאן הולך הכסף. וכמובן, מה קורה לאותו הכסף בין לבין והאם הוא ממונף באופן מיטבי.

הכן תוכנית

זה לא הזמן ולא המקום לפעול בספונטניות. ניהול עסק מצליח דורש תוכנית. חשוב על החזון שלך לעסק לעוד שנה, לעוד שנתיים, לעוד חמש שנים. רק אם תחשוב בגדול, ולא תתמקד רק ביומיום השוחק, תוכל לגדול ולהצמיח את העסק שלך לקנה מידה משמעותי. אז כן, זה לא פשוט, במיוחד אם בתזמורת שלך, אתה מנגן בו זמנית על הכינור, על הפסנתר ועל החצוצרה, אבל לא מדובר במשהו גרנדיוזי. פשוט דאג לפנות שעתיים -שלוש בשבוע כדי לשבת עם עצמך במשרד או בבית קפה או בכל מקום אחר שיעורר בך השראה. קח נייר ועט, וכתוב את החזון שלך לעסק, במילים שלך. דרך אגב, חזון יכול ועשוי להשתנות עם הזמן. וזה בסדר גמור. לעסק יש נטייה לפתח חיים משלו, ובעל העסק צריך להיות קשוב ולהישאר עם ראש פתוח על מנת לא לפספס הזדמנויות לצמיחה.

למד להאציל סמכויות

אז נכון, אף אחד לא מבין את העסק כמוך ולאף אחד לא אכפת באותה המידה שבה אכפת לך. יחד עם זאת, במידה ואתה רוצה שהעסק שלך יצמח, אתה תצטרך בסופו של דבר ללמוד להאציל סמכויות. ייתכן וכרגע אין לך את התקציב הדרוש לכך וזה בסדר. אתה לא חייב להעסיק מישהו במשרה מלאה. אתה יכול להתחיל בלשכור מישהו על בסיס שעתי שיוכל לבצע עבורך עבודה שוטפת ולא מורכבת שתפנה אותך לעסוק בדברים החשובים באמת לפיתוח העסק.

רוצה למצות את מלוא הפוטנציאל הגלום בעסק שלך? דבר איתנו!

שי דוד MR WEB אנחנו נרתום את כל הידע והניסיון שלנו כדי לעזור לך

להפוך את העסק שלך לסיפור הצלחה!!

57 צפיות0 תגובות
bottom of page